Tips för en bättre/större blogg

2014-07-03 @ 10:34:00
Som utlovat efter frågestunden hade jag tänkt skriva lite korta tips om hur man får en bättre eller större blogg och med större blogg menar jag fler besökare. Tro inte nu att jag är någon expert på detta för jag anser inte att jag har någon extremt stor blogg, men jag har ett par knep som ska funka för alla!
 
 
 ♡  Gör reklam för din blogg och nu snackar vi inte om att dela ut reklamblad eller så utan något mycket enklare! Använd sociala medier, Twitter, Instagram och Facebook etc. Facebook har hundratals grupper som är till för att länka bloggar i, utnyttja dom! 
 
 ♡  Utsidan ger insidan en chans. Ha det i huvudet när du gör din design, för vem vill läsa en blogg med en tråkig eller jobbig design? Håll det enkelt, strukturerat och snyggt eller håll det till din egen stil så att folk direkt ser vem du är. Om bloggens utsida är snygg så kommer folk definitivt bli mer intresserade för insidan och det du skriver om!
 
 ♡  Besök andras bloggar och gör reklam även här. Kommentera tills du spyr! Men inga satans spammkommentarer som du bara kopierar och klistrar in för det finns ingen som uppskattar sånt längre. Läs ett inlägg eller två och skriv något som relaterar till det, detta kommer uppskattas betydligt mer och du kanske får en kommentar tillbaka!
 
 ♡  Ha mycket bilder. Jag tycker alltid det är kul att gå in på bloggar som har mycket bilder, dock inte överdrivet mycketn men minst en bild i varje inlägg. Det ser roligare ut och får din blogg att se snyggare ut vilket bidrar till en snygg design som jag skrev om tidigare!
 
 ♡  Uppdatera ofta. Se till att hålla din blogg uppdaterad så att dina läsare har något att läsa om. Man brukar tala om "Kvalitét före kvantitet" men detta stämmer inte alltid i bloggvärlden. Hellre gå in på en blogg och läsa något än att inte läsa något alls, eller hur? Så se till att utnyttja de tidsinställda inläggen när du är bortrest eller inte har tid för bloggen helt enkelt!
 
 ♡  Ha något som utmärker sig till exempel "veckans blogg" eller "dagens outfit". Då får läsarna något att se fram emot och du får mer struktur i bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0