Fitnessguide

2014-07-16 @ 05:56:28

Godmorgon på er, läste den här fitnessguiden  igår som är skriven av Cecilia, en av alla i MRR familjen , tyckte den var riktigt rolig så tänkte dela med mig av den till er som orkar läsa! Man får ta den med en nypa salt! Vi hörs efter jobbet!





Kosten

Först och främst vill jag poängtera att oavsett om du följer en kostplan eller ej är det viktigt med att ha ett ord för det. Även om du äter normalt men bara kommit igång med träning utan att ändra kosten. Fitness världen är full av förkortningar ( de startar oftast med ett P) som förklarar vad du stoppar i munnen. För att komma in direkt i gemenskapen rekommenderar jag dig att vid frågor angående vilken kost du följer hitta på din egen förkortning tills du är tillräckligt insatt i vad alla de andra betyder. Mitt råd här för att göra det enkelt för dig själv är att starta med P och lägga till dina initialer i ditt för och efternamn. Försök säga så självsäkert och nonchalant du kan när någon frågar: Ah jag kör PCK du vet. Skulle där uppstå följdfrågor vilket det oftast gör då Fitness folk är väldigt nyfikna och alltid redo att prova något nytt rekommenderar jag dig att mumla något osammanhängande om protein och kolhydrater och snabbt avlägsna dig från platsen.



Övningar

I början kommer du ha det svårt med alla namn. Har du provat Friskis & Svettis gympa och gjort knäböj, höftlyft osv kommer du inse att i Fitness världen heter det något helt annat. Oftast ett engelskt dubbelt ord innehållande någon form av djur i starten. Det är mycket att hålla reda på så här i starten så min rekommendation när du pratar med en invigd och bara kan Friskis namnet på övningen är att du som i exemplet ovan kombinerar valfritt djur med den kroppsdel du tränar på frågor vilka övningar du kör. Det ger dig ett seriösare intryck och du kommer snabbare in i gemenskapen och ingen kommer märka att du är ny på banan. Här till morgonen tränade jag tex walross glutus.



Weins

Du kommer inse att saker som inte egentligen har haft någon mening i ditt liv kommer helt plötsligt få en mening.
Kommer ihåg en incident i lågstadiet när alla tjejer köpte små gosedjur som såg ut som bin i en väska och det var bara såååå inne. När jag väl fick råd att köpa det där jävla biet insåg jag att det inte fyllde någon form av funktion överhuvudtaget och de andra tjejerna hade redan övergett sina bin för länge sedan. Som deltagare i Fitness gemenskapen kommer du nu inse att dina blodådror kommer spela en roll. I ditt tidigare liv har de bara funnits där på din arm utan att du lagt någon större vikt vid det. I ditt nya liv kommer du inse att det är något du bör ha synligt, men kommer också komma till insikten att det egentligen inte fyller någon funktion. Dessa tankar måste du lägga till sidan om du ska lyckas i din nya gemenskap. Du vill ha weins, lägg ingen vikt vid varför.



Flex

Detta är ett ord jag älskar. Men här vill jag höja ett varningens finger. När du pratar med nyvunna vänner inom Fitness kretsen ska du undvika att nämna att du flexade på fredagen. Risken är att de kräver bilder och om du som jag postar en bild på instagram där du sitter kl 15 på bussen hem från jobbet och gör tummen upp kommer du inse att dina följare kommer minska drastiskt. 
Flex har i dessa kretsar en helt annan mening i att du ska spänna muskler. I början kommer du som jag inse att där helt enkelt inte finns något att flexa och då gör du bäst i att undvika detta ord och helt enkelt använda uttrycket: Jag slutade tidigare från jobb idag. För att undvika missförstånd.



Form

Tidigare har jag utgått från att man har en form. I mitt fall mumintrollsformen och den har infunnit sig oavsett tidpunkt på dagen. Men i Fitness finns det två. Morgon och kvällsform. Rekommenderar dig när du blir varm i kläderna att ta en bild på din mage i sängen på morgonen och tagga den med #‎morningabs och upprepa proceduren vid sänggående men med #‎eveningabs och lägga upp på Instagram. Du kommer säkert inte se någon skillnad men någon annan du inte känner kommer säkerligen kommentera det.



Rumpa

Ser min rumpa stor ut? En klassiker. Utanför fitness världen har denna fråga bara ett svar. Nej! Här måste du tänka om. Inom fitness finns där två kategorier. De som bara vill vara smala och de som bara vill ha en stor rumpa. När du nu kommer i kontakt med en fitness tjej och frågan kommer upp är det inte helt lätt. Svaret kan vara båda beroende på vilken typ av tjej du pratar med. Här rekommenderar jag att du gör en utvärdering, har tjejen muskler på övriga delar av kroppen svara Ja. Annars Nej. Är du tveksam, inta politiker rollen och svara ingen kommentar.



Selfies

Som Stockholm fashionista bloggare har sina duck Face selfies har fitness världens tjejer sin motsvarighet i något jag valt att kalla Assies. I början kommer detta vara ett problem för dig då du som i mitt fall inser att du har ingen Ass att tala om. Precis som med duck Face ger övning färdighet. Jag rekommenderar dig till att ställa dig rakt, sätt det främre benet i böjd vinkel på tå. Luta överkroppen framåt. Skjut ut baken och knip ihop skinkorna som om att du hinkat i dig 3 kannor kaffe och befinner dig på närmsta offentliga toalett för att bli uppmärksammad på att den är avstängd. Håll in magen. Shoot! I början kommer du ha problem med balansen och kommer komma till insikt att ditt ansiktsuttryck liknar något från angrybirds så jag rekommenderar dig att hålla fast dig i närmsta vägg och beskära bilden från midjan och ner. Efter mycket övning kommer du inse att du kan hålla posen utan att det påverkar dina ansiktsuttryck, men hur lång tid det tar kan jag inte svara på då jag inte kommit dit hän än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0